Günter C. Schweiger
Corresponding Member of the Division of Humanities and Social Sciences in Austria since 1994
- Institute for Advertising Science and Market Research, Vienna University of Economis and Business
Contact:
Research Areas:
- Media and Communication Sciences
- Media impact studies
- Marketing
- Market research
- Brand History
Profile:
Selected Memberships:
- Österreichische Werbewissenschaftliche Gesellschaft (WWG)
- Verband der Hochschullehrer für Betriebswirtschaftslehre e.V.
- Association for Consumer Research ACR
- American Marketing Association
- Deutsche Werbewissenschaftliche Gesellschaft
Selected Prizes:
- Großes Ehrenzeichen für Verdienste für die Republik Österreich
- Senator-Wilhelm-Wilfling-Förderungspreis
- Honorary Fellow Member IMM, New Delhi, Indien
- Eduard-Haas-Preis
- Emco – Preis für Produktinnovation
Selected Publications:
- Schweiger, Günter; Schrattenecker, Gertraud (2013) Werbung. Eine Einführung., 8. Aufl.; Konstanz/München: UVK/Lucius (435 Seiten).
- Schweiger, Günter; Spicko, Gerlinde (2008) Die Reklamemarke. Das Werbemittel der Gründerzeit.; Wien: Bibliophile Edition (220 Seiten).
- Schweiger, Günter (1992) Österreichs Image in der Welt.; Wien: Service (317 Seiten).
- Schweiger, Günter (Hrsg.) (1988) Österreichs Image im Ausland.; Wien: Norka (184 Seiten).
- Schweiger, Günter (1975) Mediaselektion - Daten und Modelle. In Reihe: Betrieb und Markt, 18; Wiesbaden: Gabler (306 Seiten).