Die Weltausstellung von 1851 und ihre Folgen / / hrsg. von Franz Bosbach, John Davis.
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA History 2000 - 2014 |
---|---|
MitwirkendeR: | |
HerausgeberIn: | |
Place / Publishing House: | Berlin ;, Boston : : K. G. Saur, , [2012] ©2002 |
Year of Publication: | 2012 |
Edition: | Reprint 2012 |
Language: | German |
Series: | Prinz-Albert-Studien ,
20 |
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (440 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Table of Contents:
- Frontmatter
- Inhalt/Contents
- Abbildungsverzeichnis/List of Illustrations
- Vorwort
- Preface
- Message from HRH The Prince Philip, Duke of Edinburgh, KG KT
- Message from HRH The Duke of Gloucester KG GCVO
- Introduction
- Kulturgeschichtliche Aspekte/ Cultural History
- “Quelle fatigue ... quelle barbarie!”: The Visitor’s Torment
- The Musical Legacy of the Great Exhibition
- Jewellery at the Great Exhibition
- Ethnic Identities at the Great Exhibition
- Prinz Albert und die Society of Arts/ Prince Albert and the Society of Arts
- “A Duty and a Pleasure”: Prince Albert and the Society of Arts
- Prince Albert, the Society of Arts and the Great Exhibition of 1851
- The True Albert Memorial
- Wissenschaft und Wirtschaft/ Science and Economy
- The Crystal Palace: A Legacy in Science
- The Great Exhibition, Exhibitions, and Technology Transfer
- “Clothing” Britain’s “Legions” with “Intellectual Weapons” and “Sound Science”: The Industrial Education Movement, the Artisan Exhibition Tours, and the Early Formation of Modern Educational Travel, 1867–1889
- Inszenierung des Freihandels als weltgesellschaftliche Entwicklungsstrategie: Die „Great Exhibition“ 1851 und der politische Kulturtransfer nach Kontinentaleuropa
- 1851 – The Economic Context of Design. Design Made a Difference – That Counted. Economic and Aesthetic Aspects of Consumer Taste
- Politischer und sozialer Kontext/ Political and Social Context
- America at the Great Exhibition
- Popularisierung, Standardisierung und Politisierung: Wissenschaft auf den Weltausstellungen des 19. Jahrhunderts
- The Model Lodging House: Window onto the Underworld
- “Nothing Can Be More Successful”: Were the Political and Cultural Aims of the Great Exhibition Fulfilled?
- Deutsche Beteiligung/ German Participation
- Der Weg nach London: Das deutsche Ausstellungswesen vor 1851 und die Great Exhibition
- The Representation of the German States at the Great Exhibition
- Die Herzogtümer Coburg und Gotha und die Londoner Weltausstellung
- Krupp und die Weltausstellungen im 19. Jahrhundert
- Architektur/ Architecture
- Gottfried Semper and the Great Exhibition
- South Kensington’s Forgotten Palace: The 1862 International Exhibition Building
- Architektonische Richtungskämpfe auf Weltausstellungen von 1851 bis zur Gegenwart
- 1851-2001
- The International Legacy of the Great Exhibition
- Weltausstellungen – Weltbilder – Geschichtsbilder. Reflections on Exhibitions and their History, 1851–2001
- The Mid-Nineteenth Century British and French World’s Fairs: A Paradoxical Comparison
- Zwischen Wirtschaft und Kultur: Probleme kollektiver Selbstdarstellung
- From the Crystal Palace to the Greenwich Dome – 150 Years of Progress?
- Autorenverzeichnis/List of Contributors
- Abbildungen/Illustrations