Jacopo Bellini's Book of Drawings in the Louvre : : and the Paduan Academy of Francesco Squarcione / / Norberto Gramaccini.

Das Louvre-Album RF 1475-1556 wurde bisher als ein Corpus von Zeichnungen des venezianischen Malers Jacopo Bellini angesehen. Das vorliegende Buch untersucht die Geschichte des Albums, bevor es in den Besitz der Familie Bellini kam. Norberto Gramaccini stellt erstmals heraus, dass der paduanische Ma...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Ebook Package English 2021
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Berlin ;, Boston : : De Gruyter, , [2021]
©2021
Year of Publication:2021
Language:English
Online Access:
Physical Description:1 online resource (248 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Other title:Frontmatter --
Contents --
Preface --
Part 1 --
Part 2 --
Summary --
Notes --
Appendices --
Bibliography --
Index --
Photographic Credits
Summary:Das Louvre-Album RF 1475-1556 wurde bisher als ein Corpus von Zeichnungen des venezianischen Malers Jacopo Bellini angesehen. Das vorliegende Buch untersucht die Geschichte des Albums, bevor es in den Besitz der Familie Bellini kam. Norberto Gramaccini stellt erstmals heraus, dass der paduanische Maler Francesco Squarcione die Ausführung der Zeichnungen veranlasst und finanziert hat. Die Vorarbeiten wurden an seine begabtesten Schüler delegiert, darunter Andrea Mantegna, der spätere Schwiegersohn Jacopo Bellinis. Die Themen der Zeichnungen – Anatomie, Perspektive, Archäologie, Mythologie, zeitgenössische Ereignisse und Zoologie – gehörten zum Lehrprogramm einer von Squarcione in den 1440er Jahren gegründeten und seinerzeit berühmten Kunstakademie, die entscheidende Impulse für die Ausbildung von Künstlern in der Neuzeit gab.
The RF 1475–1556 Louvre Album is universally regarded as a corpus of drawings that was executed by the Venetian painter Jacopo Bellini. The album’s trajectory prior to coming into the possession of the Bellini family is elucidated in the present book. Based on Norberto Gramaccini’s interpretation, it was the Paduan painter Francesco Squarcione who was the mastermind and financier behind the drawings. The preparatory work had actually been delegated to his most gifted pupils, among them Andrea Mantegna, Jacopo Bellini´s future son-in-law. The drawing’s topics —anatomy, perspective, archeology, mythology, contemporary chronicles, and zoology —were part of the teaching program of an art academy established by Squarcione in the 1440s, famous in its day, which provided crucial impulses for the training of artists in the modern era.
Format:Mode of access: Internet via World Wide Web.
ISBN:9783110750591
9783110750720
9783110750706
9783110753790
9783110754032
9783110754001
9783110753776
DOI:10.1515/9783110750591
Access:restricted access
Hierarchical level:Monograph
Statement of Responsibility: Norberto Gramaccini.