Vorlesen digital : : Interaktionsstrukturierung beim Vorlesen gedruckter und digitaler Bilderbücher / / Bettina Muratovic.

How do digital media change the way we read aloud, a key cultural tool for reading socialization? This qualitative study focuses on this central question. Using the structural-genetic approach to socialization research, the book analyzes the reading-aloud practices of eight families from data obtain...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Linguistics and Semiotics 2000 - 2014
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Berlin ;, Boston : : De Gruyter, , [2014]
©2014
Year of Publication:2014
Language:German
Series:Media Convergence / Medienkonvergenz , 11
Online Access:
Physical Description:1 online resource (174 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Other title:Frontmatter --
Inhalt --
Tabellenverzeichnis. Abbildungsverzeichnis --
1. Einleitung und Forschungsinteresse --
2. Vorlesen: Basis einer unverzichtbaren Kulturtechnik --
3. Strukturgenetische Sozialisationsforschung --
4. Qualitative Sozialforschung und die Wahl der Dokumentarischen Methode --
5. Forschungsdesign und Datenerhebung der Vorlesestudie --
6. Datenanalyse --
7. Diskussion der Ergebnisse --
8. Fazit und Ausblick --
Literatur
Summary:How do digital media change the way we read aloud, a key cultural tool for reading socialization? This qualitative study focuses on this central question. Using the structural-genetic approach to socialization research, the book analyzes the reading-aloud practices of eight families from data obtained through videography. Of particular interest is the impact of the digital picture book on the interactional structure of reading aloud.
Wie verändern digitale Medien das Vorlesen als zentrale Kulturtechnik der Lesesozialisation? Diese Frage steht im Zentrum der qualitativen Studie. Basierend auf dem Ansatz der strukturgenetischen Sozialisationsforschung wird die Vorlesepraxis von acht Familien anhand von videografisch erhobenen Daten analysiert. Dabei ist von besonderer Bedeutung, wie Interaktionsstrukturen des Vorlesens durch digitale Bilderbücher beeinflusst werden.
Format:Mode of access: Internet via World Wide Web.
ISBN:9783110352450
9783110636970
9783110369526
9783110370263
ISSN:2194-0150 ;
DOI:10.1515/9783110352450
Access:restricted access
Hierarchical level:Monograph
Statement of Responsibility: Bettina Muratovic.