Macht in der Schule : Wissen – Sichtweisen – Erfahrungen. Texte in Leichter Sprache, Einfacher Sprache und Fachsprache
With a diversity-sensitive and discrimination-critical view, the anthology addresses the significance of power relations within school cultures, structures, and practices. A variety of perspectives are presented in plain and simple language as well as in specialized language. The texts by authors wi...
Saved in:
HerausgeberIn: | |
---|---|
Sonstige: | |
Year of Publication: | 2023 |
Language: | German |
Physical Description: | 1 electronic resource (306 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
993573678004498 |
---|---|
ctrlnum |
(CKB)5580000000492994 (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/95633 (EXLCZ)995580000000492994 |
collection |
bib_alma |
record_format |
marc |
spelling |
Leonhardt, Nico edt Macht in der Schule Wissen – Sichtweisen – Erfahrungen. Texte in Leichter Sprache, Einfacher Sprache und Fachsprache Macht in der Schule Bad Heilbrunn Verlag Julius Klinkhardt 2023 1 electronic resource (306 p.) text txt rdacontent computer c rdamedia online resource cr rdacarrier With a diversity-sensitive and discrimination-critical view, the anthology addresses the significance of power relations within school cultures, structures, and practices. A variety of perspectives are presented in plain and simple language as well as in specialized language. The texts by authors with very different experiences of inclusion and exclusion in the field of education provide stimuli for reflection for lecturers and students in the context of teacher education, practicing teachers, (former) students, and all other interested parties. The volume is intended to encourage readers to engage in (language-)barrier-sensitive reflection and exchange on issues of power in the context of inclusive school development. Mit einem diversitätssensiblen und diskriminierungskritischen Blick thematisiert der Sammelband die Bedeutung von Machtverhältnissen innerhalb schulischer Kulturen, Strukturen und Praktiken. Dabei werden vielfältige Perspektiven in Leichter und Einfacher Sprache sowie Fachsprache aufbereitet. Die Texte von Autor:innen mit sehr verschiedenen Ein- und Ausschlusserfahrungen im Bildungsbereich geben Anregung zur Reflexion für Dozierende und Studierende im Kontext der Lehrer:innenbildung, praktizierende Lehrer:innen, (ehemalige) Schüler:innen sowie alle weiteren Interessierten. Der Band soll Leser:innen dazu aufrufen, sich (sprach-)barrieresensibel über Fragen von Macht im Kontext inklusiver Schulentwicklung zu informieren und auszutauschen. German Universität Leipzig Schools bicssc Teaching of specific groups & persons with special educational needs bicssc Schule; school 3-7815-2540-6 Goldbach, Anne edt Staib, Lucia edt Schuppener, Saskia edt Leonhardt, Nico oth Goldbach, Anne oth Staib, Lucia oth Schuppener, Saskia oth |
language |
German |
format |
eBook |
author2 |
Goldbach, Anne Staib, Lucia Schuppener, Saskia Leonhardt, Nico Goldbach, Anne Staib, Lucia Schuppener, Saskia |
author_facet |
Goldbach, Anne Staib, Lucia Schuppener, Saskia Leonhardt, Nico Goldbach, Anne Staib, Lucia Schuppener, Saskia |
author2_variant |
n l nl a g ag l s ls s s ss |
author2_role |
HerausgeberIn HerausgeberIn HerausgeberIn Sonstige Sonstige Sonstige Sonstige |
title |
Macht in der Schule Wissen – Sichtweisen – Erfahrungen. Texte in Leichter Sprache, Einfacher Sprache und Fachsprache |
spellingShingle |
Macht in der Schule Wissen – Sichtweisen – Erfahrungen. Texte in Leichter Sprache, Einfacher Sprache und Fachsprache |
title_sub |
Wissen – Sichtweisen – Erfahrungen. Texte in Leichter Sprache, Einfacher Sprache und Fachsprache |
title_full |
Macht in der Schule Wissen – Sichtweisen – Erfahrungen. Texte in Leichter Sprache, Einfacher Sprache und Fachsprache |
title_fullStr |
Macht in der Schule Wissen – Sichtweisen – Erfahrungen. Texte in Leichter Sprache, Einfacher Sprache und Fachsprache |
title_full_unstemmed |
Macht in der Schule Wissen – Sichtweisen – Erfahrungen. Texte in Leichter Sprache, Einfacher Sprache und Fachsprache |
title_auth |
Macht in der Schule Wissen – Sichtweisen – Erfahrungen. Texte in Leichter Sprache, Einfacher Sprache und Fachsprache |
title_alt |
Macht in der Schule |
title_new |
Macht in der Schule |
title_sort |
macht in der schule wissen – sichtweisen – erfahrungen. texte in leichter sprache, einfacher sprache und fachsprache |
publisher |
Verlag Julius Klinkhardt |
publishDate |
2023 |
physical |
1 electronic resource (306 p.) |
isbn |
3-7815-5980-7 3-7815-2540-6 |
illustrated |
Not Illustrated |
work_keys_str_mv |
AT leonhardtnico machtinderschulewissensichtweisenerfahrungentexteinleichterspracheeinfacherspracheundfachsprache AT goldbachanne machtinderschulewissensichtweisenerfahrungentexteinleichterspracheeinfacherspracheundfachsprache AT staiblucia machtinderschulewissensichtweisenerfahrungentexteinleichterspracheeinfacherspracheundfachsprache AT schuppenersaskia machtinderschulewissensichtweisenerfahrungentexteinleichterspracheeinfacherspracheundfachsprache AT leonhardtnico machtinderschule AT goldbachanne machtinderschule AT staiblucia machtinderschule AT schuppenersaskia machtinderschule |
status_str |
n |
ids_txt_mv |
(CKB)5580000000492994 (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/95633 (EXLCZ)995580000000492994 |
carrierType_str_mv |
cr |
is_hierarchy_title |
Macht in der Schule Wissen – Sichtweisen – Erfahrungen. Texte in Leichter Sprache, Einfacher Sprache und Fachsprache |
author2_original_writing_str_mv |
noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField |
_version_ |
1820149399612817408 |
fullrecord |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>02904nam-a2200421z--4500</leader><controlfield tag="001">993573678004498</controlfield><controlfield tag="005">20231214141237.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr|mn|---annan</controlfield><controlfield tag="008">202212s2023 xx |||||o ||| 0|ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">3-7815-5980-7</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)5580000000492994</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/95633</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)995580000000492994</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Leonhardt, Nico</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Macht in der Schule</subfield><subfield code="b">Wissen – Sichtweisen – Erfahrungen. Texte in Leichter Sprache, Einfacher Sprache und Fachsprache</subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Macht in der Schule </subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Bad Heilbrunn</subfield><subfield code="b">Verlag Julius Klinkhardt</subfield><subfield code="c">2023</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 electronic resource (306 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">With a diversity-sensitive and discrimination-critical view, the anthology addresses the significance of power relations within school cultures, structures, and practices. A variety of perspectives are presented in plain and simple language as well as in specialized language. The texts by authors with very different experiences of inclusion and exclusion in the field of education provide stimuli for reflection for lecturers and students in the context of teacher education, practicing teachers, (former) students, and all other interested parties. The volume is intended to encourage readers to engage in (language-)barrier-sensitive reflection and exchange on issues of power in the context of inclusive school development.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Mit einem diversitätssensiblen und diskriminierungskritischen Blick thematisiert der Sammelband die Bedeutung von Machtverhältnissen innerhalb schulischer Kulturen, Strukturen und Praktiken. Dabei werden vielfältige Perspektiven in Leichter und Einfacher Sprache sowie Fachsprache aufbereitet. Die Texte von Autor:innen mit sehr verschiedenen Ein- und Ausschlusserfahrungen im Bildungsbereich geben Anregung zur Reflexion für Dozierende und Studierende im Kontext der Lehrer:innenbildung, praktizierende Lehrer:innen, (ehemalige) Schüler:innen sowie alle weiteren Interessierten. Der Band soll Leser:innen dazu aufrufen, sich (sprach-)barrieresensibel über Fragen von Macht im Kontext inklusiver Schulentwicklung zu informieren und auszutauschen.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="536" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Universität Leipzig</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Schools</subfield><subfield code="2">bicssc</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Teaching of specific groups & persons with special educational needs</subfield><subfield code="2">bicssc</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Schule; school</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-7815-2540-6</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Goldbach, Anne</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Staib, Lucia</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Schuppener, Saskia</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Leonhardt, Nico</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Goldbach, Anne</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Staib, Lucia</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Schuppener, Saskia</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-12-15 06:09:24 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2022-12-05 16:10:45 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5341822670004498&Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5341822670004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5341822670004498</subfield></datafield></record></collection> |