Das andere Fernsehen?! : : Eine Bestandsaufnahme des »Quality Television« / / hrsg. von Jonas Nesselhauf, Markus Schleich.
As far back as 1996 people in Literary and Media Theory began using the concept of »Quality Television« (QTV), which attempts to separate regular TV from the »other«, and better television - similar to the later designations such as »Art TV«, »Prestige TV« or »Auteur Series«. What exactly is hidden...
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Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2016 |
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MitwirkendeR: | |
HerausgeberIn: | |
Place / Publishing House: | Bielefeld : : transcript Verlag, , [2016] ©2016 |
Year of Publication: | 2016 |
Edition: | 1. Aufl. |
Language: | German |
Series: | Edition Medienwissenschaft ;
28 |
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (306 p.) |
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Other title: | Frontmatter -- Inhalt -- Vorwort. Feeling That the Best Is Over -- I. Theorien des anderen Fernsehens -- Einführung -- An den Rändern der Serie und des Quality TV -- Quality TV, Seriephilie, Cinephilie - oder: Wie man ein besserer Zuschauer wird -- Das ist das Ende - oder auch nicht! -- Der Antiheld als Held -- Bodies of a Certain Quality -- II. Fallstudien zur Qualitätsfrage -- Lynching Luther -- "The Game Is Never Over" -- Selbstreflexivität als Qualitätsmerkmal -- Vom simultanen Text zum kaleidoskopischen Bild -- "Welcome to Coenville" -- III. Von Comedy zur Quality? -- "The Far Side" -- The One Where Everyone Is Waiting -- Do You Still Call It Situation Comedy? -- Corporate Satire -- Monster Mash, Monster Trash? -- Verzeichnis der BeiträgerInnen -- Register behandelter Fernsehserien -- Backmatter |
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Summary: | As far back as 1996 people in Literary and Media Theory began using the concept of »Quality Television« (QTV), which attempts to separate regular TV from the »other«, and better television - similar to the later designations such as »Art TV«, »Prestige TV« or »Auteur Series«. What exactly is hidden behind these terms often remains somewhat vague. Is it possible to nail down, in a concrete fashion, distinctive features (controversial issues, cinema aesthetics, multiple codings or narrative complexity)? Should a narrow and a broad concept of QTV be employed, whereby the latter would contain formats which have tended to be excluded, like sitcoms? Or has the expression outlived the object that it was intended to describe? The articles in this volume offer answers. Schon seit 1996 wird in der Literatur- und Medientheorie mit dem Begriff des »Quality Television« (QTV) gearbeitet, der reguläres TV von dem »anderen« und besseren Fernsehen zu trennen sucht - ähnlich wie später »Art TV«, »Prestige TV« oder »Auteur Series«. Was genau sich hinter diesen Termini verbirgt, bleibt dabei oft im Vagen.Lassen sich konkrete Distinktionsmerkmale (kontroverse Themen, Kinoästhetik, Mehrfachcodierungen oder narrative Komplexität) festmachen? Sollte man einen engen und einen weiten QTV-Begriff verwenden, wobei letzterer auch bisher eher ausgeschlossene Formate wie Sitcoms beinhaltet? Oder hat der Ausdruck den Gegenstand überlebt, den er zu beschreiben sucht?Die Beiträge des Bandes geben Antworten. |
Format: | Mode of access: Internet via World Wide Web. |
ISBN: | 9783839431870 9783110701005 9783110485103 9783110485332 9783110701012 9783110489842 |
DOI: | 10.1515/9783839431870?locatt=mode:legacy |
Access: | restricted access |
Hierarchical level: | Monograph |
Statement of Responsibility: | hrsg. von Jonas Nesselhauf, Markus Schleich. |