PhD

Hooshmand Alizadeh

Senior Postdoc Researcher

T +43 1 51581 - 3539
hooshmand.alizadeh(at)oeaw.ac.at

Kurzbiographie


Hooshmand Alizadeh ist Marie Skłodowska-Curie Stipendiat und Senior Postdoc-Forscher am ISR in Wien. An der Faculty of Fine Arts, University of Tehran, Iran, erwarb er einen MA (1995-1998) und promovierte 2006 an der Newcastle University, UK, mit der Arbeit The design principles of traditional urban cores in Iran. Vor seinem aktuellen Forschungsaufenthalt am ISR war er Associate Professor of Urban Design an der Universität Kurdistan, Iran. 2006-2016 war er Vorstand des Department of Urban Planning and Design und ab 2015 auch Vizedekan für Forschung an der Faculty of Art and Architecture, University of Kurdistan. Seine Forschungsschwerpunkte sind öffentliche Räume, kurdisch-iranische Städte, urbane Formen und urbane Nachhaltigkeit. Sein aktuelles Forschungsprojekt trägt den Titel A cross-cultural comparative study of women's interaction in public spaces in Iran and Iraq and a selection of European cities. Darin untersucht er die räumliche Interaktion von Frauen, insbesondere jene im öffentlichen Raum. Mehr über seine Publikationen erfahren sie hier

Forschungsbereiche


  • Public Spaces
  • Urban Sustainability
  • Urban Form
  • Behavior and Space
  • Kurdish Cities
  • Iranian Cities
  • Islamic Cities

Projekte


  • The modes and outcomes of interaction of (im) mobile Kurdish women with public space: a cross-cultural comparative study of different urban contexts