em. o. Univ.-Prof. Dkfm. Dr. rer. comm.

Günter C. Schweiger

Günter C. Schweiger

Corresponding Member of the Division of Humanities and Social Sciences in Austria since 1994

  • Institute for Advertising Science and Market Research, Vienna University of Economis and Business

Contact:

Research Areas:

  • Media and Communication Sciences
  • Media impact studies
  • Marketing
  • Market research
  • Brand History

Profile:

CV/Website

Selected Memberships:

  • Österreichische Werbewissenschaftliche Gesellschaft (WWG)
  • Verband der Hochschullehrer für Betriebswirtschaftslehre e.V.
  • Association for Consumer Research ACR
  • American Marketing Association
  • Deutsche Werbewissenschaftliche Gesellschaft

Selected Prizes:

  • Großes Ehrenzeichen für Verdienste für die Republik Österreich
  • Senator-Wilhelm-Wilfling-Förderungspreis
  • Honorary Fellow Member IMM, New Delhi, Indien
  • Eduard-Haas-Preis
  • Emco – Preis für Produktinnovation

Selected Publications:

  • Schweiger, Günter; Schrattenecker, Gertraud (2013) Werbung. Eine Einführung., 8. Aufl.; Konstanz/München: UVK/Lucius (435 Seiten).
  • Schweiger, Günter; Spicko, Gerlinde (2008) Die Reklamemarke. Das Werbemittel der Gründerzeit.; Wien: Bibliophile Edition (220 Seiten).
  • Schweiger, Günter (1992) Österreichs Image in der Welt.; Wien: Service (317 Seiten).
  • Schweiger, Günter (Hrsg.) (1988) Österreichs Image im Ausland.; Wien: Norka (184 Seiten).
  • Schweiger, Günter (1975) Mediaselektion - Daten und Modelle. In Reihe: Betrieb und Markt, 18; Wiesbaden: Gabler (306 Seiten).