• Steinberger, A., Märzinger, T., Ornetzeder, M., & Karvonen, A. (2023). A Typology of Positive Energy Districts in Europe: Technical, Social, and Socio-technical Approaches to Situated Energy Innovation Project Report T2.3.
  • Alyokhina, S., Schneider, S., & Ornetzeder, M. (2023). Catalogue of PED Assessment Parameters, Project Report T4.2 (p. 43).
  • Greßler, S., Pavlicek, A., & Gazsó, A. (2023). Nanomaterials in cosmetics – regulation and safety assessment in the EU (Aug. 2023; Authors: Sabine Greßler, Anna Pavlicek, André Gazsó). Wien. doi:10.1553/ita-nt-061en
  • Gudowsky-Blatakes, N., Kowalski, J., & Bork-Hüffer, T. (2023). Augmented futures? Scenarios and implications of augmented reality use in public spaces. Futures 2023, Volume 151, 1-15. doi:10.1016/j.futures.2023.103193
  • Mager, A. (2023). European Search? How to counter-imagine and counteract hegemonic search with European search engine projects. Big Data &Amp; Society, 10, ARTN 20539517231163173. doi:10.1177/20539517231163173
  • Mager, A., Norocel, O. C., & Rogers, R. (2023). Advancing search engine studies: The evolution of Google critique and intervention. Big Data &Amp; Society, 10, ARTN 20539517231191528. doi:10.1177/20539517231191528
  • Sinozic-Martinez, T., Weinberger, N., & Hahn, J. (2023). Special Topic: Potentials of TA in sudden and enduring crises. TATuP - Technikfolgenabschätzung. Theorie und Praxis (Vol. Potentials of TA in sudden and enduring crises, pp. 11-16). doi:10.14512/tatup.32.1.18
  • Sinozic-Martinez, T., Weinberger, N., & Hahn, J. (2023). Post-normal crises and TA. Tatup - Technikfolgenabschätzung. Theorie Und Praxis, Potentials of TA in sudden and enduring crises, 11-16. doi:10.14512/tatup.32.1.18
  • Kastenhofer, K., & Vermeulen, N. (2023). “Should We Stay or Should We Go now?” Dis/Engaging with Emerging Technosciences. Science &Amp; Technology Studies, 2023, 23. doi:10.23987/sts.113479
  • Riedlinger, D. (2023). Nachlese: Das war die TA23. Ita-Newsfeed. Retrieved from https://www.oeaw.ac.at/ita/detail/news/nachlese-das-war-die-ta23
  • Riedlinger, D., & Bayer, T. (2023). Video: Spannende Gespräche, endlich wieder Face-to-Face – Stimmen von der ITA-Konferenz „Infrastrukturen der Zukunft“. Ita-Newsfeed. Retrieved from https://www.oeaw.ac.at/ita/detail/news/video-stimmen-von-der-ita-konferenz-infrastrukturen-der-zukunft
  • Sinozic, T. (2023). Philosophische Perspektiven zur Digitalisierung und eine Einführung in die Partizipation. Openta Blog. Retrieved from https://www.openta.net/blog/PhilosophischePerspektivenzurDigitalisierungundeineEinf%C3%BChrungindiePartizipation.192
  • Čas, J. (2023). „Künstliche Intelligenz“ und soziale Nachhaltigkeit. Erwachsenenbildung.at, 2023. Retrieved from https://erwachsenenbildung.at/magazin/23-49/06-kuenstliche-intelligenz-und-soziale-nahhaltigkeit-cas.pdf
  • Olscher, C., Jandric, A., Zafiu, C., Pavlicek, A., & Part, F. (2023). Marker materials and spectroscopic methods for sorting plastic waste (NanoTrust-Dossier No 060en - June2023) (p. 6). Wien. doi:/10.1553/ita-nt-060en
  • Kastenhofer, K., & Bauer, A. (2023). "Are You a TA Practitioner, Then?" – Identity Constructions in Post-Normal Science. Minerva, 61, 93-115. doi:10.1007/s11024-022-09480-x
  • ITA [Hrsg.],. (2023). European Search. ITA-Dossier No 70en (March 2023; Author: Astrid Mager). Wien. doi:10.1553/ita-doss-070en
  • Riedlinger, D. (2023). Die Verwundbarkeit digitaler Infrastrukturen erkennen. Ita-Newsfeed. Retrieved from https://www.oeaw.ac.at/ita/detail/news/studie-die-verwundbarkeit-digitaler-infrastrukturen-erkennen
  • Strauß, S., & Bettin, S. (2023). Digitalisierung, Vulnerabilität und (kritische) gesellschaftliche Infrastrukturen. Entwicklungsstand, Trends und zentrale Herausforderungen (Endbericht) (p. 130). Wien. Retrieved from https://epub.oeaw.ac.at/ita/ita-projektberichte/ITA-pb-2023-01.pdf
  • Riedlinger, D. (2023). Konferenz: Wie zukunftsfähig sind unsere Infrastrukturen?. Ita-Newsfeed. Retrieved from https://www.oeaw.ac.at/ita/detail/news/wie-zukunftsfaehig-sind-unsere-infrastrukturen
  • Ornetzeder, M., & Regen, L. (2023). How to make innovation in positive energy districts (PEDs) more responsible: A quick guide for PED practitioners Project Report T4.1c. Retrieved from https://trans-ped.eu/wp-content/uploads/2023/05/RI_Framework_Executive_Version.pdf