I. edited volumes

(1) Translating ‚the Russian‘  Roles and Functions of ‚the Russian‘ after the Collapse of the Soviet Union (special issue), East Central Europe 43.3 (2016).


II. articles

(10) "Russia in Translation. Zur Identitätskonstruktion in der Republik Moldau“, in: Quo Vadis Romania? 48 (2017), 63-79.
(9) together with Kahl, Thede: “The Danube and her importance for the Romance population of the Balkans. Die Donau und ihre Bedeutung für die Balkanromania. Dunărea şi importanţa ei pentru romanitatea balcanică“, in: Studii de Ştiinţă şi Cultură XII/2 (45) (2016), 89-92.
(8) “Humour and Memory. Romania’s strategy of coming to terms with the past“, in: Carola Heinrich (ed.): Translating ‚the Russian‘. Roles and Functions of ‚the Russian‘ after the Collapse of the Soviet Union (special issue), East Central Europe 43.3 (2016)
(7) Der lange Schatten der Securitate. Zur Inszenierung von Erinnerung im aktuellen rumänischen Theater, in: Gesellschaftliche Aufarbeitung von Diktaturen in der Romania (special issue), Quo Vadis Romania? 47 (2016), 43-48.
(6) "Die Repolitisierung des Theaters. Das Dokumentarische als Erinnerungsstrategie im rumänischen Theater”, in: DramArt 4 (2015), 47-63.
(5) “Buscar en la ausencia. Lo 'soviético' en los cuentos y las identidades cubanos”, in: Carlos Muguiro (ed.): Las formas de la estalgia (cubana) (Themenheft), Kamchatka 5 (2015), pp. 141-165.
(4) Russia in Translation. Zur Identitätskonstruktion in der Republik Moldau, in: DramArt 3 (2014), 22-37.
(3) Zwischen Anklage und Aussöhnung. Das 'postsowjetische' Drama in Rumänien”, in: Christoph Leitgeb/András Balogh (ed.): Reisen über Grenzen in Zentraleuropa, Wien: Präsens 2014, 257-271.
(2) Siguiendo la pista de los rusos: Der postsowjetische Film in Kuba, in: Birgit Aka/Verena Schmöller (Hg.): ¡muestra! Kino aus Spanien und Lateinamerika in Deutschland, Marburg: Schüren 2014, pp. 118-136.
(1) Entre el despeje y la nostalgia. La subjetividad pos-soviética en el cine cubano, in: Actas Congreso Internacional Hispanic Cinemas :: En Transición. Cambios históricos, políticos y culturales en el cine y la televisión, Madrid: Universidad Carlos III 2013, pp. 588-598.