Articles & Book Chapters


Articles in Journals, Proceedings and Edited Books - peer reviewed (since 2006)


  • Seethaler, J. (2019). Medien und sozialer Wandel: Ein Plädoyer für eine Re-Integration der Kommunikationsgeschichte in eine sozialwissenschaftlich orientierte Kommunikationswissenschaft [Media and social change: Putting communication history back in communication science] [in print]. Jahrbuch Für Kommunikationsgeschichte, 21, 16.21.
  • Beaufort, M. (2019). Digital media, political polarization and challenges to democracy. In M. Beaufort (Ed.), Digital media, political polarization and challenges to democracy. London, New York: Routledge.
  • Melischek, G., & Seethaler, J. (2019). Von der Lokalzeitung zur Massenpresse: Zur Entwicklung der Tagespresse im österreichischen Teil der Habsburgermonarchie nach 1848 [From local to mass audiences: The development of the daily press in Habsburg Austria, 1848-1918]. In D. Bellingradt, Böning, H., Merziger, P., & Stöber, R. (Eds.), Jahrbuch für KommunikationsgeschichteKommunikation in der Moderne (Vol. 31.2, pp. 94-135).
  • Lohmann, M. -I., & Riedl, A. (2019). Public nuisance or an asset to democracy? Does the free press aim to provide a public service? An empirical study examining journalistic functions within the normative framework of the EU. Scoms: Studies In Communication Sciences, 18, 215–229. doi:10.24434/j.scoms.2018.02.002
  • Beaufort, M., & Seethaler, J. (2019). Legitimating science in times of social change: How should science be communicated to the public?. In P. Moy & Matheson, D. (Eds.), Voices: Exploring the shifting contours of communication. ICA International Communication Association - Annual Conference Theme Book Series (pp. 141-158). New York, NY: Peter Lang. doi:10.3726/b14771
  • Seethaler, J., & Melischek, G. (2019). Twitter as a tool for agenda building in election campaigns? The case of Austria. Journalism, 20, 1-21. doi:10.1177/1464884919845460
  • Melischek, G., & Seethaler, J. (2019). Die österreichische Tagespresse der Ersten Republik [The Austrian daily press, 1918-1934]. In M. Karmasin & Oggolder, C. (Eds.), Österreichische Mediengeschichte. Bd. 2: Von Massenmedien zu sozialen Medien (1918 bis heute) (pp. 7-36). Wiesbaden: Springer VS. doi:10.1007/978-3-658-23421-8_2
  • Saurwein, F. (2019). Automatisierung, Algorithmen, Accountability. Eine Governance Perspektive [Automatization, algorithms, accountability. A governance perspective]. In M. Rath, Krotz, F., & Karmasin, M. (Eds.), T. K. Eberwein Matthias Krotz (Tran.), Maschinenethik. Normative Grenzen autonomer Systeme (pp. 35-56). Wiesbaden: Springer VS. doi:10.1007/978-3-658-21083-0
  • Eberwein, T., Saurwein, F., Karmasin, M., & Vogl, N. (2019). Kennzahlen des öffentlichen Rundfunks – ein internationaler Vergleich [Performance Indicators of Public Broadcasting - an International Comparison]. In J. Krone & Gebesmair, A. (Eds.), Zur Ökonomie gemeinwohlorientierter Medien. Digitale Massenkommunikation in Deutschland, Österreich und der Schweiz.. Baden-Baden: Nomos.
  • von Rimscha, M. B., Möller, J., Voci, D., Nölleke-Przybylski, P., Altmeppen, K. -D., & Karmasin, M. (2018). Can digitisation help overcome linguistic and strategic disadvantages in international media markets? Exploring cross-border business opportunities for German-language media companies. Media, Culture & Society, 2018, 1-19. doi:10.1177/0163443718787614
  • Riedl, A. (2018). Political TV Interviews in Austria 1981-2016 – Structures and Strategies through Times of Substantial Changes in Media and Politics. Communications: The European Journal Of Communication Research., n/a, n/a. doi:10.1515/commun-2018-2023
  • Seethaler, J., & Beaufort, M. (2018). Vom Verstehen zum Partizipieren? Wissenschaft und ihre Disziplinen in einer sich wandelnden Öffentlichkeit [From understanding to participating? Science and its disciplines in a changing public]. In L. Hagen, Lüthje, C., Ohser, F., & Seifert, C. (Eds.), Wissenschaftskommunikation: Die Rolle der Disziplinen (pp. 55-78). Baden-Baden: Nomos.
  • Lugschitz, R. (2018). Ausländerinnen im Spanischen Bürgerkrieg: Internationales Engagement in einem nationalen Konflikt [Female Foreigners in the Spanish Civil War: International Engagement in a National Conflict]. Comparativ, 28, 48-64.
  • Riedl, A. (2018). Which Journalists for which Democracy? Liberal-representative, Deliberative and Participatory Roles among Austrian Journalists. Journalism Studies, n/a, n/a. doi:10.1080/1461670X.2018.1519638
  • Beaufort, M. (2018). Digital media, political polarization and challenges to democracy. Information, Communication & Society, 21, 915-920. doi:10.1080/1369118X.2018.1451909
  • Karmasin, M. (2018). ORF - Semper reformanda?. Medien Und Zeit, 33, 29-33.
  • Koinig, I., Weder, F., Diehl, S., & Karmasin, M. (2018). The Role of CSR Communication
 in Master’s Degree Curricula Throughout Europe: Universities’ Roles as Digital Communities in Preparing Students for Future Challenges. In G. Grigore, Stancu, A., & McQueen, D. (Eds.), Corporate Responsibility and Digital Communities - An International Perspective towards Sustainability (pp. 205-228). London: Palgrave.
  • Eberwein, T. (2018). A question of trust: Functions and effects of transmedia journalism. In R. & A. Rampazzo Gambarato G.C. (Eds.) (Ed.), Exploring transmedia journalism in the digital age (pp. 15-30). Hershey, PA: IGI Global. doi:10.4018/978-1-5225-3781-6.ch002
  • Eberwein, T. (2018). Medienselbstkontrolle [Media self-control]. In J. & P. Krone T (Ed.), Handbuch Medienökonomie. Wiesbaden: Springer VS. doi:10.1007/978-3-658-09632-8_72-1
  • Eberwein, T. (2018). Diffusion of the inimitable: Helge Timmerberg and the advent of German Gonzo. In C. & A. Isager R. (Eds.) (Ed.), Fear and loathing worldwide: Gonzo journalism beyond Hunter S. Thompson (pp. 35-52). London: Bloomsbury.
  • Eberwein, T. & P. (2018). Integration durch Partizipation? Funktionen (und Fehlleistungen) des digitalen Bürgerjournalismus [Integration through participation? Functions (and failures) of digital citizen journalism]. In M. Prinzing Köberer (Ed.), Migration, Integration, Inklusion. Medienethische Herausforderungen und Potenziale für die digitale Mediengesellschaft (pp. 87-104). Baden-Baden: Nomos.
  • Kaufmann, K. (2018). Mobil, vernetzt, geräteübergreifend: Die Komplexität alltäglicher Smartphone-Nutzung als methodische Herausforderung [Mobile, connected, across devices: The complexity of everyday smartphone use as a methodical challenge]. In C. P. Katzenbach C. (Ed.), Neue Komplexitäten für Kommunikationsforschung und Medienanalyse: Analytische Zugänge und empirische Studien (pp. 139-158). doi:10.17174/dcr.v4.6
  • Eberwein, T., Fengler, S., & Karmasin, M. (2018). Vernetzung der Medien(selbst)regulierung. Eine vergleichende Analyse von Media-Accountability-Strukturen in 30 europäischen Staaten [Integrating media (self) regulation. A comparative analysis of media accountability structures in 30 European countries]. In C. Eilders, Jandura, O., Bause, H., & Frieß, D. (Eds.), Vernetzung. Stabilität und Wandel gesellschaftlicher Kommunikation (pp. 268-287). Köln: Herbert von Halem.
  • Riedl, A., Maurer, P., & Mühl, B. (2018). Anpassung an die Medienlogik? Eine Untersuchung politischer Kommunikationsstrategien von AkteurInnen aus Deutschland und Österreich [Adoption of media logic? An investigation of political communication strategies of actors in Germany and Austria]. Ozp – Austrian Journal Of Political Science, 47, 1-16. doi:10.15203/ozp.2387.vol47iss1
  • Kaufmann, K. (2018). Navigating a new life: Syrian refugees and their smartphones in Vienna. Information, Communication & Society: Aoir Special Issue, 21, 882-898. doi:10.1080/1369118X.2018.1437205
  • Kaufmann, K. (2018). Mit Kriegsflüchtlingen über ihre Smartphone-Nutzung auf der Flucht sprechen: Eine forschungsethische (Selbst)-Reflexion. [Talking with war refugees about their smartphone use on the flight: a (self-)reflection on research ethics]. In M. Prinzing, Köberer, N., & Schröder, M. (Eds.), Migration, Integration, Inklusion. Medienethische Herausforderungen und Potentiale für die digitale Mediengesellschaft (pp. 135-150). Baden-Baden: Nomos.
  • Kaufmann, K. (2018). The smartphone as a snapshot of its use: Mobile media elicitation in qualitative interviews. Mobile Media & Communication: Special Issue On Mobile Methods, 6, 233-246. doi:10.1177/2050157917743782
  • Melischek, G., & Seethaler, J. (2017). Die Institutionalisierung der Kommunikationswissenschaft an der Österreichischen Akademie der Wissenschaften: Geschichte und Aufgabenbereiche des Instituts für vergleichende Medien- und Kommunikationsforschung. Geistes-, Sozial- Und Kulturwissenschaftlicher Anzeiger, 152, 65-98.
  • Seethaler, J., & Beaufort, M. (2017). Community media and broadcast journalism in Austria: Legal and funding provisions as indicators for the perception of the media’s societal roles. The Radio Journal: International Studies In Broadcast & Audio Media, 15, 173-194.
  • Seethaler, J. (2017). Media systems theory. In P. Moy (Ed.), Oxford Bibliographies in Communication. New York: Oxford University Press. doi:10.1093/obo/9780199756841-0185

Articles in Journals, Proceedings and Edited Books (since 2006)


  • Melischek, G. (2019). "Ein unverfälschtes Bild der Tagesgeschichte": Journalistische Selbstreferenzialität am Beispiel der Neuen Freien Presse, 1870-1920. In J. Tancer (Ed.), Mediale Selbstreferenzen im Netzwerk der Presse der Habsburgermonarchie und ihrer Nachfolgestaaten. Wien: new academic press.
  • Seethaler, J., & Beaufort, M. (2019). Recent developments on freedom and pluralism of media in Austria. In A. Giannakopoulos (Ed.), Media, freedom of speech, and democracy in the EU and beyond (pp. 116-130). Tel Aviv: S. Daniel Abraham Center for International and Regional Studies, Tel Aviv University.
  • Sponholz, L. (2019). Vielmehr als Stereotype: Die mediale Diskriminierung von MigrantInnen [Much More than Stereotypes: The Media Discrimination of Migrants]. In Wolfgang M. Müller (Ed.), Migration und Diskriminierung. Luzern: Schwabe.
  • Sponholz, L. (2019). Die (Deutungs-) Macht des Öffentlichen. Wie Medien Leitideen und Geltungsansprüche durchsetzen [The Power of Definition of the Public Sphere: How Media establish Guiding Lines and Validity Claims]. In D. Bertel, Himmelsbach, J., & Metzler, B. (Eds.), Die Deutungsmacht des Öffentlichen. Wien: danzig & unfried.
  • Rath, M., Karmasin, M., & Krotz, F. (2019). Einführung: Brauchen Maschinen Ethik? Begründungstheoretische und praktische Herausforderungen [Introduction: Do Machines Need Ethics? Challenges in Confirmation Theory and Practice]. In M. Rath, Karmasin, M., & Krotz, F. (E. ) (Eds.), Brauchen Maschinen Ethik? Begründungstheoretische und praktische Herausforderungen [Do Machines Need Ethics? Challenges in Confirmation Theory and Practice]. (pp. 1-13). Wiesbaden: Springer Professional. Retrieved from https://www.springerprofessional.de/brauchen-maschinen-ethik/16000888
  • Melischek, G., & Seethaler, J. (2018). Die Darwin-Rezeption in der österreichischen Presse im 19. Und frühen 20. Jahrhundert [[The perception of Darwin in the Austrian press in the 19th and early 20th century]. In Herbert Matis & Wolfgang L. Reiter, (Eds.), Darwin in Zentraleuropa: Die wissenschaftliche, weltanschauliche und populäre Rezeption im 19. und frühen 20. Jahrhundert (pp. 363-394). Wien: LIT.
  • Weder, F. (2018). CSR communication and the public sphere - Editorial. Medienjournal Special Issue, 42, 2-9.
  • Seethaler, J. (2018). Informations- und Meinungsfreiheit: Medienpolitische Grundlagen und Herausforderungen [Freedom of information and speech in Austria: Fundamentals of and challenges to media policy]. In H. Koziol (Ed.), Tatsachenmitteilungen und Werturteile: Freiheit und Verantwortung (pp. 13-26). Wien: Sramek.
  • Murschetz, P. C., Teichmann, R., & Karmasin, M. (2018). Why Study State Aid for Film? A necessary Clarification. In P. C. Murschetz, Teichmann, R., & Karmasin, M. (Eds.), Handbook of State Aid for Film: Finance, Industries and Regulation. (pp. 1-23). Heidelberg/New York/Dordrecht/London: Springer.
  • Karmasin, M. (2018). Public Value als Wertschöpfungsbegriff? [Public Value as Value Added?]. In K. Mitschka & Unterberger, K. (Eds.), Public Open Space - Zur Zukunft öffentlich-rechtlicher Medien. 55 Beiträge aus österreichischer und internationaler Wissenschaft zur Medienzukunf (pp. 247-250). Wien: facultas.
  • Beaufort, M., & Seethaler, J. (2018). Von neuen Formen der Kommunikation zu neuen Formen der Partizipation. In K. Mitschka & Unterberger, K. (Eds.), Public Open Space: Zur Zukunft öffentlich-rechtlicher Medien (pp. 133-142). Wien: facultas.
  • Melischek, G. (2018). Zur Bedeutung der Lokalpresse in der Habsburgermonarchie [On the Relevance of Local press in the Habsburg Empire]. In K. Fedáková & Puchalová, I. (Eds.), Die Kaschauer Zeitung in Kontexten I (pp. 11-24). Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach.
  • Eberwein, T., Fengler, S., & Karmasin, M. (2018). Introduction: Putting media accountability on the map. In T. Eberwein, Fengler, S., & Karmasin, M. (Eds.), The European handbook of media accountability (pp. 1-6). London, New York: Routledge.
  • Karmasin, M., Bichler, K., & Kaltenbrunner, A. (2018). Austria: Back on the democratic corporatist road?. In T. Eberwein, Fengler, S., & Karmasin, M. (Eds.), The European handbook of media accountability (pp. 7-13). London, New York: Routledge.
  • Eberwein, T., Fengler, S., Bastian, M., & Brinkmann, J. (2018). Germany: Disregarded diversity. In T. Eberwein, Fengler, S., & Karmasin, M. (Eds.), The European handbook of media accountability (pp. 90-98). London, New York: Routledge.
  • Eberwein, T., Fengler, S., Kaufmann, K., Brinkmann, J., & Karmasin, M. (2018). Summary: Measuring media accountability in Europe – and beyond. In T. Eberwein, Fengler, S., & Karmasin, M. (Eds.), The European handbook of media accountability (pp. 285-300). London, New York: Routledge.
  • Karmasin, M., Kraus, D., & Lugschitz, R. (2017). Die ersten Kriegsberichterstatterinnen: Die neue Rolle von Journalistinnen im Spanischen Bürgerkrieg und ihr Beitrag zur Veränderung eines Berufsstandes. In S. Kirchhoff, Prandner, D., Renger, R., Götzenbrucker, G., & Aichberger, I. (Eds.), Was bleibt vom Wandel? Journalismus zwischen ökonomischen Zwängen und gesellschaftlicher Verantwortung (pp. 249-267). Baden-Baden: Nomos.
  • Eimeren, B. van, Simon, E., & Riedl, A. (2017). Medienvertrauen und Informationsverhalten von politischen Zweiflern und Entfremdeten. Analysen auf Basis der Studie "Medien als Träger politischer Information" ("Medien und ihr Publikum") 2017 und der BR-Studie "Informationen fürs Leben" 2016 [Media trust and information seeking of people with high political skepticism and low political efficacy. Analyses based on the study "Media as carrier of political information"("Media and their audience") 2017 and the BR-Study "Information for life" 2016]. Media Perspektiven, 11, 438-454. Retrieved from https://www.ard-werbung.de/fileadmin/user_upload/media-perspektiven/pdf/2017/1117_vanEimeren_Simon_Riedl.pdf
  • Seethaler, J. (2017). New worlds of journalism: How Austrian, German and Swiss journalists perceive innovation and change. In A. Kaltenbrunner, Karmasin, M., & Kraus, D. (Eds.), Journalism report V: Innovation and transition (pp. 53-67). Wien: Facultas.
  • Kaltenbrunner, A., Karmasin, M., & Kraus, D. (2017). Preface. In A. Kaltenbrunner, Karmasin, M., & Kraus, D. (Eds.), Journalism report V: Innovation and transition (pp. 5-7). Wien: Facultas.
  • Kaltenbrunner, A. (2017). Journalism in transition. A matrix to categorize change and innovation. In A. Kaltenbrunner, Karmasin, M., & Kraus, D. (Eds.), Journalism report V: Innovation and transition (pp. 13-31). Wien: Facultas.
  • Kaltenbrunner, A., & Luef, S. (2017). Newsroom integration. A nationwide study. Austria as a microcosm of editorial models of daily newspapers. In A. Kaltenbrunner, Karmasin, M., & Kraus, D. (Eds.), Journalism report V: Innovation and transition (pp. 91-114). Wien: Facultas.
  • Beaufort, M., & Seethaler, J. (2017). Transformation des Rundfunkjournalismus? Von Programmaufträgen, Rollenzuschreibungen und neuen Formaten [Broadcasting journalism in transformation: Programming mandates, social roles, and new media formats]. In S. Kirchhoff, Prandner, D., Renger, R., Götzenbrucker, G., & Aichberger, I. (Eds.), Was bleibt vom Wandel? Journalismus zwischen ökonomischen Zwängen und gesellschaftlicher Verantwortung (pp. 47-72). Baden-Baden: Nomos.
  • Voci, D., Diehl, S., Karmasin, M., Mueller, B., Terlutter, R., & Weder, F. (2017). Research outlook and conclusion. In S. Diehl, Karmasin, M., Mueller, B., Terlutter, R., & Weder, F. (Eds.), Handbook of integrated CSR communication (pp. 495-501). Heidelberg, New York, Dordrecht, London: Springer.
  • Karmasin, M., & Litschka, M. (2017). CSR as an economic, ethical, and communicative concept. In S. Diehl, Karmasin, M., Mueller, B., Terlutter, R., & Weder, F. (Eds.), Handbook of integrated CSR communication (pp. 37-51). Heidelberg/New York/Dordrecht/London: Springer.
  • Weder, F., & Karmasin, M. (2017). Communicating responsibility: Responsible communication. In S. Diehl, Karmasin, M., Mueller, B., Terlutter, R., & Weder, F. (Eds.), Handbbook of integrated CSR communication (pp. 71-86). Heidelberg, New York, Dordrecht, London: Springer.
  • Karmasin, M., & Apfelthaler, G. (2017). Integrated corporate social responsibility communication: A global and cross-cultural perspective. In S. Diehl, Karmasin, M., Mueller, B., Terlutter, R., & Weder, F. (Eds.), Handbook of integrated CSR communication (pp. 237-251). Heidelberg/New York/Dordrecht/London: Springer.
  • Gerard-Wenzel, C. (2017). Die Rechtsprechung des ÖVfGH zur Facebook-Aktivität des ORF. Feststellungen der Erkenntnisse VfGH v. 27.6.2013 und VfGH v. 2.4.2014 zu Rundfunkfreiheit und staatlichen Gewährleistungspflichten. Zeitschrift Für Medien- Und Kommunikationsrecht, 48, 20-24.
  • Karmasin, M., & Oggolder, C. (2016). Einleitung: Von der Medialisierung der Geschichte zur Mediengeschichte [Introduction: From the medialization of history to media history]. In M. Karmasin & Oggolder, C. (Eds.), Österreichische Mediengeschichte. Bd. 1: Von den frühen Drucken zur Ausdifferenzierung des Mediensystems (1500 bis 1918) (pp. 1-8). Wiesbaden: Springer VS.
  • Oggolder, C. (2016). Politik, Gesellschaft, Medien: Österreich zwischen Reformation und Erstem Weltkrieg [Politics, society, media: Austria between Reformation and World War 1]. In M. Karmasin & Oggolder, C. (Eds.), Österreichische Mediengeschichte. Bd. 1: Von den frühen Drucken zur Ausdifferenzierung des Mediensystems (1500 bis 1918) (pp. 9-26). Wiesbaden: Springer VS.

Book Reviews, Eulogies (since 2006)


  • Oggolder, C. (2017). Rezension von: Schmitt, M. (2016). Internet im Kalten Krieg. Eine Vorgeschichte des globalen Kommunikationsnetzes. Jahrbuch Für Kommunikationsgeschichte, 19, 209-210.
  • Riedl, A. (2016). Review of: "Die nächste Öffentlichkeit: Theorieentwurf und Szenarien" of Olaf Hoffjann & Hans-Jürgen Arlt. Medien & Zeit, 31, 70-72.
  • Seethaler, J. (2014). Rezension von: Michael Nagel und Moshe Zimmermann (Hrsg.): Judenfeindschaft und Antisemitismus in der deutschen Presse über fünf Jahrhunderte: Erscheinungsformen, Rezeption, Debatte und Gegenwehr. Five hundred years of jew-hatred and anti-semitism in the German press: Manifestations and reactions (Bremen: Edition Lumiere, Bd 1 und 2, 2013). Mitteilungen Der Gesellschaft Für Buchforschung In Österreich, 2013, 68-71.
  • Wöhlert, R. (2013). Rezension zu Brand, A. (2012). Medien - Diskurs - Weltpolitik: Wie Massenmedien die internationale Politik beeinflussen. Bielefeld: Transcript, 530 S., ISBN: 978-3837618310, 39,80 €. Zfas Zeitschrift Für Außen- Und Sicherheitspolitik, 6, 481-483. doi:10.1007/s12399-013-0333-4
  • Tenscher, J. (2013). Nicole Podschuweit: Warum Wahlwerbung schaden kann: Wirkung von Parteienwerbung im Kontext der Medienberichterstattung. Konstanz/München: UVK 2012. Publizistik, 58, 111-113.
  • Seethaler, J. (2013). Ein schwieriges Verhältnis: Presse und Politik in der Weimarer Republik [Press and politics in the Weimar Republic: A difficult relationship] Book review: B. Fulda, Press and Politics in the Weimar Republic (London: Oxford Univ. Press, 2009). Iaslonline. Retrieved from http://www.iaslonline.de/index.php?vorgang_id=3275
  • Oggolder, C. (2010). Rezension von: Franz Stephan Pelgen (Hg): Pränumerationen im 18. Jahrhundert als Geschäftsprinzip und Marktalternative. Akten der interdisziplinären Arbeitstagung vom 20./21. Februar 2009 in Mainz.- Ruhpolding, Mainz: Rutzen 2009. Mitteilungen Der Gesellschaft Für Buchforschung In Österreich, 2, 79-82.
  • Seethaler, J. (2010). Rezension: Hepp, Andreas, Marco Höhn & Jeffrey Wimmer (Hrsg.): Medienkultur im Wandel. Konstanz: UVK 2010. Publizistik, 55, 448-449.
  • Melischek, G. (2009). Rezension von: Markus Winkler: Jüdische Identitäten im kommunikativen Raum (Bremen: edition lumiere, 2007). Jahrbuch Für Kommunikationsgeschichte, 11, 230-231.
  • Seethaler, J. (2009). Rezension von: Oliver Hahn; Roland Schröder (Hrsg.), Journalistische Kulturen: Internationale und interdisziplinäre Theoriebausteine (Köln: Halem, 2008). Rezensionen:kommunikation:medien, 16. Juni 2009. Retrieved from http://www.rkm-journal.de/archives/512
  • Seethaler, J. (2009). Rezension von: Pürer, Heinz; Raabe, Johannes (2007): Presse in Deutschland. 3., völlig überarb. u. erw. Aufl. Konstanz, UVK, 656 S. Medien Journal, 33, 61-63.
  • Seethaler, J. (2008). Rezension von: Peter R. Frank und Johannes Frimmel: Buchwesen in Wien 1750-1850 (Wiesbaden: Harrassowitz, 2008). Jahrbuch Für Kommunikationsgeschichte, 10, 165.
  • Seethaler, J. (2008). Rezension von: Regionalpresse Österreich-Ungarns und die urbane Kultur, hg. von Vlado Obad, Studienreihe Österreich-Bibliothek (Wien: Feldmann, 2007). Mitteilungen Der Gesellschaft Für Buchforschung In Österreich, 10, 57-59.
  • Seethaler, J. (2008). Rezension von: Barbara Thomaß (Hrsg.) Mediensysteme im internationalen Vergleich (Konstamz: UVK, 2007). Publizistik, 53, 302-303.
  • Seethaler, J. (2006). Walter J. Schütz: Zeitungen in Deutschland - Verlage und ihr publizistisches Angebot 1949-2004 (Berlin: Vistas: 2005). Jahrbuch Für Kommunikationsgeschichte, 8, 297.
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