Articles in Journals, Proceedings and Edited Books - peer reviewed 


  • Oggolder, C. (2011). Graph theory. In G. A. Barnett (Ed.), Encyclopedia of Social Networks. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Seethaler, J. (2011). Policy networks. Encyclopedia Of Social Networks, 709-713.
  • Seethaler, J., Melischek, G., & Oggolder, C. (2011). Austria. In G. A. Barnett (Ed.), Encyclopedia of Social Networks (pp. 62-64). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Melischek, G., & Seethaler, J. (2011). Structural theory. Encyclopedia Of Social Networks.
  • Hanitzsch, T., Seethaler, J., Hanusch, F., Mellado, C., Anikina, M., Berganza, R., et al. (2011). Mapping journalism cultures across nations: A comparative study of 18 countries. Journalism Studies, 12, 273-293. doi:10.1080/1461670X.2010.512502
  • Seethaler, J., & Melischek, G. (2011). Integrating salience and interpretation: A constructivist approach to media framing in the post-Cold War era. In K. Oppermann & Viehrig, H. (Eds.), Issue salience in international politics (pp. 99-117). New York, London: Routledge.
  • Magin, M., & Stark, B. (2010). Mediale Geschlechterstereotype? Eine ländervergleichende Untersuchung von Tageszeitungen. Publizistik, 55, 383-404.
  • Burkart, R., Rußmann, U., & Grimm, J. (2010). Wie verständigungsorientiert ist Journalismus? Ein Qualitätsindex am Beispiel der Berichterstattung über Europa im Österreichischen Nationalratswahlkampf 2008. In H. Pöttker & Schwarzenegger, C. (Eds.), Europäische Öffentlichkeit und journalistische Verantwortung (pp. 256-281). Köln: van Halem.
  • Burkart, R., & Rußmann, U. (2010). Journalism, democracy and the role of doubt: An analysis of political campaign communication in Austria. Studies In Communication Sciences, 10, 11-27.
  • Melischek, G., & Seethaler, J. (2010). Kontinuität und Wandel im Verhältnis von Politik und Medien in der Wahlkampfkommunikation seit 1945: Methodik und Empirie im internationalen Vergleich [Continuity and change in campaign communication since 1945: Comparing methodological approaches and empirical results]. In K. Arnold, Classen, C., Kinnebrock, S., Lersch, E., & Wagner, H. -U. (Eds.), Von der Politisierung der Medien zur Medialisierung des Politischen? Zum Verhältnis von Medien, Öffentlichkeiten und Politik im 20. Jahrhundert (pp. 243-266). Leipzig: Leipziger Universitätsverlag.
  • Stark, B. (2010). Die Internetnutzung im Kontext von Lebenswelten. Empirische Evidenzen aus der österreichischen Media-Analyse. Merz. Medien + Erziehung, 54, 42-47.
  • Hanitzsch, T., Seethaler, J., Berganza, R., Cangoz, I., Coman, M., Hamada, B., et al. (2010). Modeling perceived influences on journalism: Evidence from a cross-national survey of journalists. Journalism & Mass Communication Quarterly, 87, 7-24.
  • Hanitzsch, T., & Seethaler, J. (2009). Journalismuswelten - Ein Vergleich von Journalismuskulturen in 17 Ländern [Worlds of journalism - A comparison of journalism cultures in 17 countries]. Medien & Kommunikationswissenschaft, 57, 464-483.
  • Seethaler, J., & Melischek, G. (2009). Leitmedien als Indikatoren politischer Krisen und Umbrüche: Das Beispiel der Weimarer Republik [Leading media as indicators of political crises and changes]. (D. Müller, Ligensa, A., & Gendolla, P., Eds.), Leitmedien: Konzepte - Relevanz - Geschichte. Bielefeld: transcript.
  • Seethaler, J., & Oggolder, C. (2009). Frauen in der Wiener Tagespresse der Ersten Republik: Ein Beitrag zur Entwicklung des tagesaktuellen Journalismus [The role of women in Viennese newspapers, 1918-1933: A contribution to the history of daily news media]. Medien & Zeit, 24, 4-16.
  • Stark, B., & Karmasin, M. (2009). Österreich - Land der Zeitungsleser auch im Zeitalter des Internet? Eine empirische Analyse zum Verhältnis von Print und Online. Medien & Kommunikationswissenschaft, 57, S. 353-374.
  • Stark, B. (2009). Publikumsreaktionen auf die Vervielfältigung des Medienangebots: Zur Entwicklung der Mediennutzung in Österreich. In J. Hagenah & Meulemann, H. (Eds.), Alte und neue Medien (pp. 369-392). Berlin: LitVerlag.
  • Stark, B. (2009). Qualitative Mediaplanung im europäischen Vergleich- eine empirische Analyse praxisrelevanter Konzepte. In J. Woelke, Maurer, M., & Jandura, O. (Eds.), Forschungsmethoden für die Markt- und Organisationskommunikation. Köln: Halem Verlag.
  • Melanie Magin,. (2009). Qualitätszeitungen - das "Rückgrat der politischen Öffentlichkeit"? Ein inhaltsanalytischer Vergleich der Qualität deutscher und österreichischer Tageszeitungen. (D. Z. Wasilios Rodoniklis, Ed.), Düsseldorfer Forum Politische Kommunikation. Schriftenreihe DFPK Band 4.. Düsseldorf: düsseldorf university press.
  • Stark, B. (2009). Konstanten und Veränderungen der Mediennutzung in Österreich - empirische Befunde aus den Media-Analyse-Daten (1996-2007). Sws-Rundschau, Heft 2/2009, 130-153.
  • Birgit Stark, M. M. (2009). Willkommen im "neuen Österreich"! Wolfgang Fellners Vision einer Zeitung für die "moderne gebildete Mitte". In M. M. Birgit Stark (Ed.), Herbert Matis (Tran.), Die österreichische Medienlandschaft im Umbruch (pp. 26-42). Wien: Verlag der Österreichischen Akademie der Wissenschaften.
  • Stark, B., & Rußmann, U. (2009). Soziale Ungleichheit im Internetzeitalter - Entwicklungstendenzen der Internetnutzung von 1999 bis 2007. In B. Stark & Magin, M. (Eds.), H. Matis (Tran.), Die österreichische Medienlandschaft im Umbruch (pp. 191-215). Wien: Verlag der Österreichischen Akademie der Wissenschaften.
  • Bakker, P., & Seethaler, J. (2009). Supporting concentration or promoting diversity? The impact of free dailies on the Austrian newspapers market. In B. Stark & Magin, M. (Eds.), Die österreichische Medienlandschaft im Umbruch [The changing Austrian media landscape] (pp. 67-80). Wien: Verlag der Österreichischen Akademie der Wissenschaften.
  • Melischek, G., & Seethaler, J. (2009). Exploring a value gap: European press coverage of the 2004 U.S. presidential campaign. (R. Haar & Wynn, N., Eds.), Transatlantic conflict and consensus: Culture, history & politics. Cambridge: Cambridge Academic.
  • Melischek, G., & Seethaler, J. (2008). Media and international relations: An attributional analysis of in-group and out-group perceptions in European press coverage of the 2004 U.S. election. American Journal Of Media Psychology, 1, 103-124. Retrieved from http://www.marquettejournals.org/images/AJMPVol1No1-2NP.pdf
  • Stark, B. (2008). Die Vielfalt der Messung "der Vielfalt" - Überlegungen zur methodischen Umsetzung des Vielfaltskonzepts [The diversity of measuring "diversity" - considerations on the methodological implementation of the diversity concept]. In J. Matthes, Wirth, W., Daschmann, G., & Fahr, A. (Eds.), Die Brücke zwischen Theorie und Empirie: Operationalisierung, Messung und Validierung in der Kommunikationswissenschaft.. Köln: Halem Verlag.
  • Seethaler, J. (2008). "Vermittelte Mitteilung": Historische Dokumente als Basis zur Erhebung unabhängiger Variablen des Kommunikationsprozesses ["Mediated messages". The definition of independent variables of the communication process based on historical data]. (K. Arnold, Behmer, M., & Semrad, B., Eds.), Kommunikationsgeschichte: Positionen und Werkzeuge. Ein diskursives Handbuch. Wien, Berlin: LIT Verlag.
  • Stark, B. (2008). Der EPG als Gatekeeper im digitalen Fernsehen - Risikopotenzial durch neue Marktakteure?. (Friedrich-Ebert-Stiftung, Ed.), TV 3.0: Journalistische und politische Herausforderungen des Fernsehens im digitalen Zeitalter.. Berlin: Friedrich-Ebert-Stiftung.
  • Stark, B. (2007). Medien-Selbstkontrolle im Spannungsfeld von gesellschaftlicher Verantwortung - Corporate Social Responsibility Strategien in deutschen Medienverlagen. Zeitschrift Für Kommunikationsökologie Und Medienethik, 21-29.
  • Stark, B. (2007). Programmauswahl in digitalen Fernsehwelten: Der EPG als Gatekeeper? Ergebnisse einer Nutzerbefragung. Medien & Kommunikationswissenschaft, 55. Jahrgang, 223-246.

Articles in Journals, Proceedings and Edited Books


  • Seethaler, J., & Serini, I. (2010). Victor Silberer. Neue Deutsche Biographie.
  • Melischek, G., Rußmann, U., & Seethaler, J. (2010). Agenda-Building in österreichischen Nationalratswahlkämpfen, 1970-2008 [Agenda-Building in Austrian National Elections, 1970-2008]. In F. Plasser (Ed.), Politik in der Medienarena: Praxis politischer Kommunikation in Österreich (pp. 101-143). Wien: facultas.wuv.
  • Melischek, G. (2009). Gegenwärtige Trends interkultureller Medienforschung [Recent trends in intercultural communication research]. In M. Birk (Ed.), Zwischenräume: Kulturelle Transfers in deutschsprachigen Regionalperiodika des Habsburgerreiches (1850-1918) (pp. 13-24). Wien, Berlin: LIT.
  • Birgit Stark,. (2009). Elektronische Programmführer aus Nutzersicht. In H. -D. -S. und B. S. Uwe Hasebrink (Ed.), Elektronische Programmführung im digitalen Fernsehen. Berlin: Vistas Verlag.
  • Birgit Stark,. (2009). Programmnavigation in digitalen Fernsehwelten aus Sicht der Nutzer. In A. der L. Gemeinsame Stelle digitaler Zugang (GSDZ) (Ed.), Digitalisierungsbericht 2008: Die Frage nach dem digitalen Mehrwert (pp. 21-26). Berlin: Vistas Verlag.
  • Stark, B. (2009). Digitale Programmnavigation - eine Bestandsaufnahme der Marktlage und der Nutzungsgewohnheiten der Zuschauer. Media Perspektiven, 233-246.
  • Stark, B., & Magin, M. (2009). Einführung. In M. M. Birgit Stark (Ed.), Herbert Matis (Tran.), Die österreichische Medienlandschaft im Umbruch (pp. 7-14). Wien: Verlag der Österreichischen Akademie der Wissenschaften.
  • Seethaler, J., & Melischek, G. (2008). Leistungen und Perspektiven der historischen Presseforschung in Österreich [Historical press research in Austria: Results and perspectives]. (A. Blome & Böning, H., Eds.), Presse und Geschichte: Leistungen und Perspektiven der historischen Presseforschung. Bremen: edition lumiére.
  • Oggolder, C. (2008). Zeitungslandschaften: Zur Presse in der Ersten Republik [Newspaper landscapes. The press during the First Austrian Republic]. In E. R. Peter Malina (Ed.), Blickwechsel oder: Eine andere Erste Republik? (pp. 98-109). Innsbruck, Wien: Studien-Verlag.
  • Stark, B., & Kraus, D. (2008). Crossmediale Strategien überregionaler Tageszeitungen in Österreich. Media Perspektiven, 307-317.
  • Seethaler, J., & Melischek, G. (2008). Die Zeitung im Habsburger Vielvölkerstaat [The daily press in the multinational state of the Habsburg Monarchy]. (M. Welke & Wilke, J., Eds.), 400 Jahre Zeitung 1605-2005. Bremen: edition lumiére.
  • Seethaler, J., & Melischek, G. (2008). International vergleichende Mediengeschichte [International comparative media history]. In G. Melischek, Seethaler, J., & Wilke, J. (Eds.), Medien & Kommunikationsforschung im Vergleich: Grundlagen, Gegenstandsbereiche, Verfahrensweisen (pp. 43-72). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften.
  • Melischek, G., Seethaler, J., & Wilke, J. (2008). Einführung [Introduction]. In Medien & Kommunikationsforschung im Vergleich: Grundlagen, Gegenstandsbereiche, Verfahrensweisen [Media and communication research in comparative perspective] (pp. 9-16). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften.
  • Melischek, G. (2007). Einleitungsstatement zum Themenkreis "Zeitungen und Zeitschriften als Faktor der literarischen/politischen öffentlichen Meinung" [Statement on newspapers and magazines as factors of literay/political public opinion]. (Bundesministerium für europäische und internationale Angelegenheiten, Ed.), Kultur://Übersetzung: Wissens- und Kulturtransfer im Netzwerk der Österreich-Bibliotheken im Ausland. Wien: Feldmann Verlags GmbH.
  • Liepach, M., Melischek, G., & Seethaler, J. (2007). Introduction. In (pp. 7-12). Wien: Verlag der Österreichischen Akademie der Wissenschaften.
  • Oggolder, C. (2007). Flugblätter [Broadsheets]. In W. Paravicini, Hirschbiegel, J. (B. ), & Wettlaufer, J. (B. ) (Eds.), Höfe und Residenzen im spätmittelalterlichen Reich. Hof und Schrift (pp. 285-298). Ostfildern: Thorbecke.
  • Melischek, G., & Seethaler, J. (2007). Entwicklung und literarische Vermittlungsfunktion der Tagespresse in der Doppelmonarchie Österreich-Ungarn [The German-speaking press in Habsburg Austria and Hungary and its literary supplements]. In N. Bachleitner & Seidler, A. (Eds.), Zur Medialisierung gesellschaftlicher Kommunikation in Österreich und Ungarn: Studien zur Presse im 18. und 19. Jahrhundert (pp. 235-264). Münster/Hamburg/London: LIT Verlag.
  • Seethaler, J., & Melischek, G. (2007). Mediensystemanalyse in transnationaler Perspektive am Beispiel Österreichs [Media system analysis in transnational perspective: The case of Austria]. In W. Möhring, Schütz, W. J., & Stürzebecher, D. (Eds.), Journalistik und Kommunikationsforschung: Festschrift für Beate Schneider (pp. 111-126). Berlin: Vistas.
  • Holly, I. von, & Stark, B. (2006). Gesellschaftliches Engagement deutscher Medienverlage: CSR-Strategien auf dem Prüfstand. Pr Magazin, 37, 61-68.
  • Melischek, G., & Seethaler, J. (2006). Presse und Modernisierung in der Habsburgermonarchie [The press in the Habsburg Monarchy and the process of modernization]. In H. Rumpler & Urbanitsch, P. (Eds.), H. U. Rumpler Peter (Tran.), Die Habsburgermonarchie 1848-1918, Bd. VIII/2: Politische Öffentlichkeit und Zivilgesellschaft - Die Presse als Faktor der politischen Mobilisierung (pp. 1535-1714). Wien: Verlag der Österreichischen Akademie der Wissenschaften.
  • Seethaler, J. (2006). Die Presse in der Habsburgermonarchie um 1900: Probleme und Chancen in einem multinationalen Raum [The daily press in the multinational state of the Habsburg Monarchy]. (U. Mölk, Ed.), Europäische Kulturzeitschriften um 1900 als Medien transnationaler und transdisziplinärer Wahrnehmung. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht.
  • Seethaler, J. (2005). Victor Silberer. Österreichisches Biographisches Lexikon 1815-1950, Xii. Band, 262-263.
  • Melischek, G., Seethaler, J., & Skodacsek, K. (2005). Der österreichische Zeitungsmarkt 2004: Strukturen, Marktpotenziale, Anbieterkonzentration [The Austrian newspaper market in 2004: Structures, market potentials, and supplier concentration]. Media-Perspektiven, 243-254. Retrieved from http://www.media-perspektiven.de/uploads/tx_mppublications/05-2005_Melischek.pdf
  • Seethaler, J. (2004). Ein Überblick über europäische Pressemärkte [An overview of European newspaper markets]. Mitteilungen Der Gesellschaft Für Buchforschung In Österreich, 6, 32.
  • Melischek, G., & Seethaler, J. (2004). The Winner Takes It All: Einflussfaktoren der Bericht­erstattung über die Nationalsozialisten in der Berliner Presse der Weimarer Republik [The winner takes it all: Factors influencing the coverage of the National Socialists in Berlin newspapers, 1928-1932]. In O. Panagl & Wodak, R. (Eds.), Text und Kontext: Theoriemodelle und methodische Verfahren im transdisziplinären Vergleich (pp. 87-104). Würzburg: Königshausen und Neumann.
  • Seethaler, J. (2004). Vergleichende Ansätze in der Erforschung der europäischen Pressemärkte: Ein Literaturbericht [Comparative approaches in researching European press markets: A literature report]. In B. Schneider & Schütz, W. J. (Eds.), H. Matis (Tran.), Europäische Pressemärkte / European Press Markets (pp. 129-163). Wien: Austrian Academy Press.
  • Melischek, G., Seethaler, J., & Skodacsek, K. (2004). Länderbericht Österreich: Die Zeitungsstichtagserhebung im Kontext einer Analyse der Marktstrukturen [Country report on Austria: The instantaneous survey of newspapers as part of an analysis of market structure]. In B. Schneider & Schütz, W. J. (Eds.), Europäische Pressemärkte / European Press Markets (pp. 281-326). Wien: Austrian Academy Press.
  • Melischek, G. (2003). Vermittelte Forschung: Hans Bohrmann als Direktor, Herausgeber und Wissenschaftler [Mediated science: Hans Bohrmann as director, editor, and researcher]. Iie Aktuell, 23/24, 19-24. Retrieved from https://staatsbibliothek-berlin.de/fileadmin/user_upload/zentrale_Seiten/ueberregionale_dienste/pdf/iieaktuell23.pdf
  • Mueller, W. (2003). NS-Presselenkungsinstitutionen in Wien und ihre Leiter. In G. Melischek & Seethaler, J. (Eds.), Die Wiener Tageszeitungen: Eine Dokumentation. Bd. 4: 1938-1945 (pp. 35-84). Frankfurt am Main: Peter Lang.
  • Fritsch, S., Melischek, G., & Seethaler, J. (2003). Die Wiener Tageszeitungen 1938-1945. In G. Melischek & Seethaler, J. (Eds.), Die Wiener Tageszeitungen: Eine Dokumentation. Bd. 4: 1938-1945 (pp. 213-294). Frankfurt am Main: Peter Lang.

Book Reviews, Eulogies


  • Oggolder, C. (2021). Rezension zu: Barth, V.: Wa(h)re Fakten. Wissenproduktion globaler Nachrichtenagenturen 1835–1939. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht. Connections – A Journal For Historians And Area Specialists. Retrieved from https://www.connections.clio-online.net/publicationreview/id/reb-96776
  • Oggolder, C. (2021). Rezension zu Benoit, W. L./Billings, A. C.: The Rise and Fall of Mass Communication. Jahrbuch Für Kommunikationsgeschichte, 23, 197f.
  • Lugschitz, R. (2021). Rezension zu Vera Bianchi (Hg.) "Mujeres Libres. Libertäre Kämpferinnen". Sozial.geschichte Online, 29, 260-264. Retrieved from https://duepublico2.uni-due.de/receive/duepublico_mods_00074360
  • Oggolder, C. (2020). Rezension zu Hämmerle, T. E.: Flugblatt-Propaganda zu Gustav Adolf von Schweden. Eine Auswertung zeitgenössischer Flugblätter der Königlichen Bibliothek zu Stockholm. Wiener Geschichtsblätter, 75, 346–348.
  • Eberwein, T. (2020). Rezension zu Hanitzsch, Thomas/Hanusch, Folker/Ramaprasad, Jyotika/de Beer, Arnold S. (Hrsg.): Worlds of journalism. Journalistic cultures around the globe. Publizistik, 65, 665-667. doi:10.1007/s11616-020-00605-4
  • Lichtenstein, D. (2020). Rezension von Government communications in a digital age: A comparative study of online government communications in Germany and Great Britain, by K. Murphy. Publizistik, 65, 481–483. doi:10.1007/s11616-020-00582-8
  • Oggolder, C. (2019). Rezension/Book review: Balbi, G. & Magaudda, P. (2018). A History of Digital Media: An Intermedia and Global Perspective. New York, London: Routledge. Jahrbuch Für Kommunikationsgeschichte, 21, 240–241.
  • Oggolder, C. (2019). Rezension/Book review: Bösch, F. (Hrsg.) (2018). Wege in die digitale Gesellschaft. Computernutzung in der Bundesrepublik 1955–1990. Göttingen: Wallstein. Jahrbuch Für Kommunikationsgeschichte, 21, 232.
  • Oggolder, C. (2017). Rezension/Book review: Schmitt, M. (2016). Internet im Kalten Krieg. Eine Vorgeschichte des globalen Kommunikationsnetzes. Jahrbuch Für Kommunikationsgeschichte, 19, 209-210.
  • Riedl, A. (2016). Review of: "Die nächste Öffentlichkeit: Theorieentwurf und Szenarien" of Olaf Hoffjann & Hans-Jürgen Arlt. Medien & Zeit, 31, 70-72.
  • Seethaler, J. (2014). Rezension/Book review: Michael Nagel und Moshe Zimmermann (Hrsg.): Judenfeindschaft und Antisemitismus in der deutschen Presse über fünf Jahrhunderte: Erscheinungsformen, Rezeption, Debatte und Gegenwehr. Five hundred years of jew-hatred and anti-semitism in the German press: Manifestations and reactions (Bremen: Edition Lumiere, Bd 1 und 2, 2013). Mitteilungen Der Gesellschaft Für Buchforschung In Österreich, 2013, 68-71.
  • Wöhlert, R. (2013). Rezension/Book review: Brand, A. (2012). Medien - Diskurs - Weltpolitik: Wie Massenmedien die internationale Politik beeinflussen. Bielefeld: Transcript, 530 S., ISBN: 978-3837618310, 39,80 €. Zfas Zeitschrift Für Außen- Und Sicherheitspolitik, 6, 481-483. doi:10.1007/s12399-013-0333-4
  • Tenscher, J. (2013). Rezension von: Nicole Podschuweit: Warum Wahlwerbung schaden kann: Wirkung von Parteienwerbung im Kontext der Medienberichterstattung. Konstanz/München: UVK 2012. Publizistik, 58, 111-113.
  • Seethaler, J. (2013). Ein schwieriges Verhältnis: Presse und Politik in der Weimarer Republik [Press and politics in the Weimar Republic: A difficult relationship] Book review: B. Fulda, Press and Politics in the Weimar Republic (London: Oxford Univ. Press, 2009). Iaslonline. Retrieved from http://www.iaslonline.de/index.php?vorgang_id=3275
  • Oggolder, C. (2010). Rezension/Book review: Franz Stephan Pelgen (Hg): Pränumerationen im 18. Jahrhundert als Geschäftsprinzip und Marktalternative. Akten der interdisziplinären Arbeitstagung vom 20./21. Februar 2009 in Mainz.- Ruhpolding, Mainz: Rutzen 2009. Mitteilungen Der Gesellschaft Für Buchforschung In Österreich, 2, 79-82.
  • Seethaler, J. (2010). Rezension/Book review: Hepp, Andreas, Marco Höhn & Jeffrey Wimmer (Hrsg.): Medienkultur im Wandel. Konstanz: UVK 2010. Publizistik, 55, 448-449.
  • Melischek, G. (2009). Rezension von/Book review: Markus Winkler: Jüdische Identitäten im kommunikativen Raum (Bremen: edition lumiere, 2007). Jahrbuch Für Kommunikationsgeschichte, 11, 230-231.
  • Seethaler, J. (2009). Rezension/Book review: Oliver Hahn; Roland Schröder (Hrsg.), Journalistische Kulturen: Internationale und interdisziplinäre Theoriebausteine (Köln: Halem, 2008). Rezensionen:kommunikation:medien, 16. Juni 2009. Retrieved from http://www.rkm-journal.de/archives/512
  • Seethaler, J. (2009). Rezension/Book review: Pürer, Heinz; Raabe, Johannes (2007): Presse in Deutschland. 3., völlig überarb. u. erw. Aufl. Konstanz: UVK. Medien Journal, 33, 61-63.
  • Seethaler, J. (2008). Rezension/Book Review: Peter R. Frank und Johannes Frimmel: Buchwesen in Wien 1750-1850 (Wiesbaden: Harrassowitz, 2008). Jahrbuch Für Kommunikationsgeschichte, 10, 165.
  • Seethaler, J. (2008). Rezension/Bookm review: Regionalpresse Österreich-Ungarns und die urbane Kultur, hg. von Vlado Obad, Studienreihe Österreich-Bibliothek (Wien: Feldmann, 2007). Mitteilungen Der Gesellschaft Für Buchforschung In Österreich, 10, 57-59.
  • Seethaler, J. (2008). Rezension/Book review: Barbara Thomaß (Hrsg.) Mediensysteme im internationalen Vergleich (Konstamz: UVK, 2007). Publizistik, 53, 302-303.
  • Seethaler, J. (2006). Walter J. Schütz: Zeitungen in Deutschland - Verlage und ihr publizistisches Angebot 1949-2004 (Berlin: Vistas: 2005). Jahrbuch Für Kommunikationsgeschichte, 8, 297.
  • Seethaler, J. (2004). Rezension/Book review: Rudolf Stöber: Mediengeschichte: Die Evolution "neuer" Medien von Gutenberg bis Gates. Eine Einführung (Wiesbaden: Westdeutscher Verlag 2003). Jahrbuch Für Kommunikationsgeschichte, 6, 263-264.
  • Seethaler, J. (2002). Rezension/Book Review: Mitteilung statt Medium: Probleme, Methoden und Gegenstände der publizistischen Wissenschaft, hrsg. von Arnulf Kutsch und Stefanie Averbeck (München: Fischer, 2002). Jahrbuch Für Kommunikationsgeschichte, 4, 254-255.
  • Seethaler, J. (2002). Der Diskurs der Moderne im Wiener Feuilleton [The discourse of modernity in the Viennese feuilleton]. Book review: Hildegard Kernmayer, Judentum im Wiener Feuilleton (1848—1903): Exemplarische Untersuchungen zum literarästhetischen und politischen Diskurs der Moderne. Iasl Online. Retrieved from http://www.iaslonline.de/index.php?vorgang_id=2401
  • Oggolder, C. (1998). Rezension/Book review: Bernhard Rosenberger (1998). Zeitungen als Kriegstreiber? Die Rolle der Presse im Vorfeld des Ersten Weltkrieges. Köln, Weimar, Wien: Böhlau. Relation: Medien - Gesellschaft - Geschichte, 5, 104f.
  • 1