01.11.2016

Variety Lexicon of German

The newly edited, expanded and upgraded second edition of the „Variantenwörterbuchs des Deutschen“ (Variety Lexicon of German) is the result of a large, tri-national research project. It was compiled by independent work groups from Germany (University of Duisburg-Essen), Austria (University of Vienna) and Switzerland (University of Basel) in collaboration with the Austrian Center for Digital Humanities (ACDH) and experts from other countries. The cooperation with the ACDH allowed the use of the Austrian Media Corpus (AMC) as a specifically prepared database.

New publication

Variantenwörterbuch des Deutschen. Die Standardsprache in Österreich, der Schweiz, Deutschland, Liechtenstein, Luxemburg, Ostbelgien und Südtirol sowie Rumänien, Namibia und Mennonitensiedlungen. 2., völlig neu bearbeitete und erweiterte Auflage. Hg. und bearb. von Ulrich Ammon, Hans Bickel und Alexandra N. Lenz. Unter Mitarbeit von Juliane Fink, Andreas Gellan, Lorenz Hofer, Karina Schneider-Wiejowski, Sandra Suter, Jakob Ebner, Manfred M. Glauninger, Andrea Kleene, Matej Ďurčo, Sara Hägi, Jörg Klinner, Ioan Lăzărescu, Marie-Anne Morand, Gudrun Salamon, Joachim Steffen, Heidy Suter und Bertold Wöss. Berlin/Boston: Walter de Gruyter 2016.

ACDH Contact
Alexandra N. Lenz